Dobóné Tarai Éva dr.
2008 óta tanít iskolánkban kémiát.
Publikációk
Általános iskolai tanulók tudásszerkezete. Iskolakultúra. 17. 7-8. 119-131
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20682/20472
Interaktív tábla kémiaórákon Középiskolai Kémiai Lapok, XXXIV. évfolyam, 5. szám (2007) 410-419
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2007_5/2007-05_muhely.pdf
Dobóné Tarai Éva (2009). Általános iskolai tanulók anyagszerkezettel és anyagi változásokkal kapcsolatos fogalmainak fejlődése (PhD értekezés tézisei). Középiskolai Kémiai Lapok, XXXVI. évfolyam, 1. szám (2009) 75-89.
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2009_1/Muhely09-1.pdf
Dobóné Tarai Éva, Sarka Lajos, Tóth Zoltán (2016): Új lehetőségek a tanórai kísérletezésben. Magyar Kémikusok Lapja, LXXI. 2016/ 11. 353-357.
Dobóné dr. Tarai Éva (2017): Egy hatékonyabb kémiaoktatásért. A Mazur-féle „egymás tanítása” (peer instruction) módszer kipróbálásának néhány tapasztalata.
Középiskolai Kémiai Lapok, XLIII, 2017/5. 418-434.
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2017_5/KK1705_muhely.pdf
Dobóné Tarai Éva (2017): Small is beautiful: microscale chemistry in the classroom.
Science in School, 39. (1) 31-35. ISSN 1818-0361
https://www.scienceinschool.org/article/2017/small-beautiful-microscale-chemistry-classroom/
Dobóné Dr. Tarai Éva (2019): Rés a pajzson Az ózonréteg és az „ózonlyuk” fogalmának megértési nehézségei.
Középiskolai Kémiai Lapok, XLVI, 2019/1. 73-91.
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2019_1/KK1901_muhely.pdf
Dobóné Dr. Tarai Éva (2019): Nincsenek könnyű kérdések: oldódik vagy olvad?
Középiskolai Kémiai Lapok, XLVI, 2019/4. 328-348.
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2019_4/KK1904_muhely.pdf
Dobóné Dr. Tarai Éva (2019): Néhány ötlet a kémiatanítás módszerkosarába. In: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina (2019: szerk.): Innováció az oktatásban. Oriold és Társai, Budapest, 347-356.
ISBN: 978-615-5443-94-7
Dobóné Dr. Tarai Éva (2019): Természettudományos fogalmak jelentése tanár-és diák nézőpontból. In: Kaposi József, Szőke-Milinte Enikő (2019. szerk.): Pedagógiai változások a változás pedagógiája. Budapest, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, 426- 441.
ISBN 978-615-5224-86-7
Dobóné dr. Tarai Éva (2021): Láthatóvá tenni az árulkodó jeleket Nyílt végű kérdésekre adott válaszok – tévképzetek – képi megjelenítés – tudásszerkezet.
Középiskolai Kémiai Lapok, XLVIII, 2021/4. 326-340.
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2021_4/KK2104_muhely.pdf
Dobóné dr. Tarai Éva (2022): Egy hétköznapi jelenség esete a kémiaoktatással – a rozsdásodás. Magyar Kémikusok Lapja, LXXVII. április, 110-115. o.
https://www.mkl.mke.org.hu/images/Dokumentumtar/2022/2022-aprilis/MKL_2022-aprilis_DoboneTE_Rozsdasodas.pdf
Dobóné Dr. Tarai Éva (2022): Távoktatás után ̶ Középiskola előtt. Középiskolai Kémiai Lapok, XLIX, 2022/5. 329-347.
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2022_5/KK2205_muhely.pdf
Dobóné Dr. Tarai Éva (2023): Természettudományi tévképzetek ̶ fogalmi hálózatok. In: Gombocz Orsolya Juhász Márta -–Mongyi Róbert: Pedagógiai változások –a változás pedagógiája V. Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest. 79-86.
ISBN:978-963-575-124-2