BÉKA-tábor 2024

Tanulói beszámoló a táborról

Szerda reggel a tanulók már nagy izgalommal gyülekeztek az iskolában, ahonnan reggel 8-kor elindultunk az idei Béka-tábor helyszínére, a Körös-Maros Nemzeti Parkba.
Első állomásunk a Békésszentandráson található Gödény-halom volt, mely Közép-Európa legnagyobb kunhalmaként ismert. Miután sikeresen megmásztuk a 12,26 méteres magassággal büszkélkedő kunhalmot, ellátogattunk a Szarvason található Körösvölgyi Állatparkba, ahol azon kívül, hogy érdekes dolgokat tudhattunk meg a különböző őshonos és betelepített fajokról, az idősebb diákok még a biológia érettségiben szereplő információkat is elcsíphettek, ha elég szemfülesek voltak. Ezek után meglátogattuk a Szarvasi Arborétumot, ahol viszont a legfiatalabb diákok kis csoportjainak vezetésével ismerhettük meg az arborétum különösnél különösebb fáit, majd levezetésképpen bejárhattuk a Mini Magyarországot.
A sok új impulzustól kimerülten, de élményekkel telítődve foglalhattuk el a szállásunkat Gyomaendrődön. Itt éhségünk csillapítására finom melegszendvicset vacsoráztunk, majd érdekes előadásokat hallgathattunk biológia és kémia témákban a 9-11-es tanulók csoportjaitól. A nap lezárásaként a 12-esek kahoot-tal készültek nekünk, emellett megkaptuk a várva várt, évfolyamonként egyedi, Béka-táboros pólókat is.
Másnap reggeli után két csoportra osztódtunk, az egyik csirke preparálással és különböző metszetek készítésével, a másik csoport pedig mosószerekkel kapcsolatos kémiai kísérletekkel foglalkozott. Ebéd után egy nagyobb sétát tettünk a Gyomaendrődöt körülölelő gáton és élveztük a kellemes napsütést, ami végre megérkezett hozzánk. Hazatérésünkkor pizza várt minket vacsorára, majd miután mindenki kellőképpen jól lakott, elkezdődtek a második este jobbnál jobb előadásai.
Az utolsó nap reggelén már a táborhelyünk vezetőjének is feltűnt, hogy fáradtak vagyunk, így kellemes jazz-zongorajáték szólt a háttérben, ameddig reggeliztünk. Reggeli után az előző napi kísérletezős csoportok szerepet cseréltek, így mindenki ki tudta próbálni a biológiás és a kémiás kísérleteket is. Ebéd után érzékeny búcsút vettünk a szállástól, majd meglátogattuk táborunk utolsó állomását, a dévaványai Túzokrezervátumot. Itt sok új dolgot megtudhattunk az egyébként rendkívül nagy tömegű és nagy természetvédelmi értékű túzokról.
A látogatás befejeztével elbúcsúztunk a szép madaraktól és elindultunk haza…

Gencsi Debóra

Információk

A tábor időpontja: 2024. április 17-19.

Helyszín: Szarvas, Gyomaenrőd, Dévaványa
(Körös-Maros Nemzeti Park)

Táborvezetők: Szép Barbara, Varga Dávid

Tanárok: Csimár Csaba, Dobóné dr. Tarai Éva, Siegler Gábor, Szebényi Sándor

Szállás: Pájer Kemping, Gyomaendrőd

Űrlap: https://d6ed8nyb.forms.app/tabor

Program

1. Nap

2. Nap

3. Nap

Várható érkezés a Berzsenyihez: 19:00 óra környékén

békatábori cikkek_2023_24

Kémia & Biológia (kísérletek, feladatok)

Miket NE felejts otthon, avagy mikre lehet szükséged